Czym kierować się w doborze drukarki do biura?

Czym kierować się w doborze drukarki do biura?

Sklepy ze sprzętem elektronicznym oferują ogromny wybór drukarek, które są podstawowym elementem wyposażenia biura. Aby dobrać odpowiedni model i sprostać naszym oczekiwaniom, należy zwrócić uwagę na kilka czynników. Przede wszystkim przed zakupem musimy odpowiedzieć sobie na pytanie, jaka drukarka lepiej się sprawdzi w naszej firmie: atramentowa czy laserowa? To w głównej mierze zależy od tego, jak często mamy zamiar z nich korzystać i jak dużo drukować oraz od tego, czy zależy nam na wysokiej jakości druku w kolorze czy może wystarczy nam druk monochromatyczny. Uwzględniając te cechy możemy dostosować sprzęt adekwatnie do naszych potrzeb.

Drukarka atramentowa

- możliwość drukowania grafik oraz zdjęć

- szybka gotowość do pracy

- mały gabaryt w przeciwieństwie do drukarek laserowych

- niska cena sprzętu, jednak droższe koszty materiałów eksploatacyjnych (tusze wystarczają na niewielką ilość stron)

- zasychające tusze i głowice w przypadku braku regularnego korzystania oraz głośna praca w przypadku starszych modeli

 

Drukarka laserowa

-  bardziej wydajna i szybsza w działaniu

- wysoka żywotność sprzętu

- idealnie sprawdzi się w biurze, w którym drukowana jest duża ilość materiałów tekstowych (koszty wydruku jednej strony są niższe)

- wydruki są wodoodporne

 

Jeśli odpowiedzieliśmy sobie już na pytania i porównaliśmy obie drukarki, możemy przystąpić do kolejnego kroku. Istotną rolę przy wyborze sprzętu do biura pełnią parametry:

- format druku oraz skanowania - standardowym formatem jest A4, jednakże jeśli zależy nam na dobrym jakościowo sprzęcie, należy wybrać ten z możliwością regulacji, gdy drukujemy np. plakaty

- szybkość drukowania - drukarki atramentowe są szybciej gotowe do pracy, aczkolwiek laserowe oddają większą ilość kopii na minutę

- rozdzielczość -standardowa wynosi 600 dpi, jednak jeśli szczególnie zależy nam na drukowaniu grafik, plakatów czy zdjęć najlepiej wybrać sprzęt pozwalający na modyfikację rozmiarów plików

- koszty eksploatacji materiałów - należy pamiętać, że niekiedy przewyższają one cenę sprzętu. Trzeba więc zwrócić uwagę na koszty zakupu tonera lub tuszu oraz z jaką częstotliwością mamy zamiar drukować.

- dodatkowe funkcje - przydatny jest bardzo wbudowany moduł wi-fi, dzięki któremu możemy połączyć kilka urządzeń jednocześnie z naszym sprzętem drukującym, bez użycia kabli (które zresztą potrafią zajmować dużo miejsca). Świetną funkcją jest także dupleks - jest to dodatkowy moduł instalowany w drukarce, który służy do wydruku dwustronnego.

Podsumowanie

Drukarki atramentowe świetnie sprawdzą się w małym biurze lub jeśli zależy nam na wysokiej jakości kolorowych grafik. Natomiast na drukarki laserowe warto postawić w przypadku, gdy głównym zadaniem urządzenia jest wydruk plików tekstowych w bardzo dużym nakładzie. Odpowiednio dobrany sprzęt z pewnością ułatwi i przyspieszy pracę. Jeśli jednak nadal mamy dylemat najlepiej jest poprosić o pomoc w wyborze sprzedawcę, który udzieli profesjonalnej porady w doborze drukarki dopasowanej do potrzeb biura.

Zostaw komentarz